Har inte bloggat på ett tag nu, så nu har jag en del saker jag gjort^.^

PyonCafé ska på konvent på fredag, så jag gör kaninöron till oss som ska dit (fem par totalt). Jag älskar att dekorera och ha kul! Jag gör även en pärla til lett armband som vi ska ge gäster som besökt oss sju gånger~

Kaninöronen har varit sjukt skojiga att göra, men lite monotont är det att göra fem par. Jag har nästan gjort alla. Jag tog typ en hel dag bara för att dekorera mitt, och måste fixa hårkammar (heter de så?) att sätta under diademet för att hålla uppe det lättare. Det väger lite och är inte i balans då kaninöronen är stora. Kaninöronen i sig kan också böjas till vilket läge man än önskar, för att jag gillar att göra saker krångliga! Gud vad det är kul att dekorera=^^=



Sneakpeak! Blommor i vitt och rosa, nötter jag hittade vid sommarstugan, pärlor, andra pärlor, en knapp, snöre, spets, kapsyl. Det enda som saknas nu är lite mers spets som ska hänga från högersidan och det som ska ge mer balans.

Vidare, jag har gjort en silikonform för pärlan till Pyon! Silikonet (som är som en gegga) blandas med en katalysator (vätskeform) i ration 100:4. Men jag är ju en vandrande katastrof så jag läste ratio 1:4. Resultatet blev att silikonet BADADE i vätska och jag undrade varför jag fick med en så liiiiten flaska katalysator när jag fick typ en stor burk silikon, katalysatorn skulle ju inte räcka till allt silikon. Suck, jag tänker men ändå inte.

Det löste sig dock när jag sög upp den överflödiga vätskan med en spruta, och det blev faktiskt ett bra resultat! Jag är lättad, nästa steg ska lätt vara ett par faunhovar! Då får jag nog göra en tvådelad gjutform, ska bli spännande~^^

Jag är faktiskt förvånad över att jag bara satte igång och gjorde gjutformen, jag brukar vara för nervös att jag ska klanta mig och låta det gå lång tid innan jag gör något.


Silikon längst till vänster, katalysator i den blåa flaskan (seriöst, hur kunde jag tro att det skulle vara 1:4? Jag är en vandrande katastrof, japp. Färdigblandad mix till höger, det torkade på ~två timmar.




Färdig gjutform med lermodellen till vänster^^ Den är ungefär som en avlång enkrona, så det tog mig lite pilljobb att fixa den.